Har du någon gång kännt dig ensam?

+ I slutet av nian då jag hade gjort mitt val det var då min ångest var så stor. Fast jag var nog mer rädd, rädd för att förlora allt som var så bra. Rädd för att förlora min pojkvän och mina vänner, något jag absolut inte ville.

++ Den ångesten finns fortfarande kvar i mig. Jag skriver inte detta för att få uppmärksamhet, endast för att få lätta lite på min klump i magen.

+++ Jag var rädd och är fortfarande rädd, men jag har börjat förstå. Att allt har förändrats, alla eller mina flesta vänner är utspridda. Jag pratar inte ens med vissa av de längre. Dem jag pratar med blir oftast en gång i veckan på sms, knappt det.

++++ Jag tror jag gjorde fel val, jag skulle inte vara så bestämd och nyfiken på allt utanför Nybro. Jag skulle gjort på det bekvämaste och säkraste sättet. Jag skulle varit feg och valt åkrahäll, samhäll. Jag skulle säkert gjort det för länge sen, bara inte min pojkvän hade gått där.

+++Vill inte att vi ska komma alldeles för nära och vara på varandra, det skulle bara förstöra för oss. Men det är där några av min vänner går, det är där jag skulle känna mig trygg.

++ Det jag vill ha sagt med detta är att jag saknar min vänner.

// t


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0